WhatsApp
Telefon

B2b Sistemleri

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog B2b Sistemleri
02 Nisan 2020, 11:24 0 Yorum 69 Okuma

B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve kişiselleştirilmiş iletişim geliştirme üzerine kurulmakta. Tabii ki bunlara ek olarak B2B firmalarının yapması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bu trendlerin üzerinde duracağız.

B2B pazarlama trendleri - 2020
Kişiselleştirilme ile iletişimi güçlendirmek
B2C firmaları için kişiselleştirme yıllardır önemli bir konu ve B2B firmaları da bu yöntemi kullanarak müşterilerine daha iyi hizmet verebilirler. Toptan alım satımlarda müşterilerin istek ve taleplerine göre farklı iletişim yöntemleri oluşturulabiliyor. Bu noktada da doğrudan kişiselleştirme üzerine çalışarak, müşterilerle bire bir iletişim kurarak, onların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iletişim kurmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

İçerik kalitenizi artırın ve içerik pazarlamaya ağırlık verin
İçeriğin gücü B2B pazarlama çalışmalarında da kendini göstermekte. Markaların internet üzerindeki görünürlüklerini artırmaları ve daha fazla arama sorgusunda üst sıralarda çıkabilmeleri için içerik üretmeleri önemlidir. Blog içerikleri ile SEO odaklı çalışmalar yapılabileceği gibi ürün sayfaları üzerindeki ürün açıklamalarında da içerik kalitesini artırarak, anahtar kelime düzenlemeleri yaparak, organik arama trafiğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılabilir.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sektör, ürün ve bilgi odaklı blog içerikleri yazmanız durumunda, markanızın güvenilirliğini ve tecrübesini de gösterebilirsiniz ve Google’daki arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekerek, potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin
Sitenize gelen ziyaretçilerin siteniz üzerinde rahatlıkla gezinebilmeleri gerekir. Aradıkları ürünleri kolay bir şekilde bulabilmeleri, rahat bir şekilde sipariş oluşturabilmeleri ya da iletişim kanallarınıza kolaylıkla ulaşarak size ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanmalısınız. Ziyaretçileri sitenizde tutamadığınız durumlarda potansiyel müşterileri kaçırmış olursunuz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Video içeriklere odaklanın
B2B pazarlama çalışmalarınıza video içerikleri de dahil etmeniz 2020’de önemli olacak. Videolar, içerik olarak daha kapsamlı ve marka ile ürünler hakkında daha fazla bilgi verdiği için kullanıcıların satın alma kararlarını daha önemli bir şekilde etkiler. Pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizin bilinirliğini artırma ve ürünlere talep yaratmak; bunun yanı sıra ürün sayfalarınızı da daha kapsamlı hale getirerek, sitenizi ziyaret edenlere ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi sunmak için videolardan yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına yönelin
Sosyal ağlar genellikle B2C firmaları için bir pazarlama kanalı olsa da B2B pazarlama çalışmalarında da sosyal medyadan yararlanılabilir. Özellikle Linkedin, B2B firmaları için daha etkili bir platformdur. Linkedin grupları üzerinde aktif olmak, aktif bir şirket sayfanızın olması, düzenli olarak bu platformda içerikler paylaşmanın yanı sıra Linkedin reklamları ile sizinle ilgili hedef kitleye ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Doğrudan şirketlerle iletişime geçme fırsatınız olduğu için Linkedin üzerinde içerik çalışmaları yapabilir, buradaki profesyonellerle iletişime geçerek, farklı bir iletişim stratejisiyle yeni kitlelere ve firmalara ulaşma şansınız olur.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın
B2B pazarlama çalışmalarınıza e-postaları da dahil etmeyi unutmamanız gerekiyor. Kişiselleştirilmiş e-posta çalışmaları yaparak, mevcut müşterilerinize önceki siparişlerini ele alarak yeni kampanya gönderileri hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünleriniz hakkında da bilgi vermek için doğrudan bu e-posta kampanyalarını hazırlayabilirsiniz.

B2B’de e-postalar üzerinden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırmanız, daha kişisel kampanyalar hazırlamanızı sağlayacağı için, müşterilerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirmenin önemi

B2B pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular
B2B firmaları için içerik pazarlama stratejileri
B2B firmaları içerik pazarlama için bir strateji belirleyerek, blog ve sosyal medya üzerinde yapacakları paylaşımları planlayabilirler. Bunun için öncelikle mevcut iş gücünüzü değerlendirerek, haftada ve ayda kaç içerik oluşturabileceğinizi belirlelemelisiniz. İlk etapta haftada 1 blog içeriği ile başlayabilirsiniz. Sonrasında da markanızla ilgili içerik konuları araştırarak, SEO çalışmalarıyla beraber ilgili anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturmaya başlayarak, içerik planınızı şekillendirebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

B2B pazarlama için e-posta içerik fikirleri
B2B pazarlama çalışmalarınızda e-posta içeriklerinizde farklı konulara değinebilirsiniz. Yeni ve mevcut ürün tanıtımlarının yanı sıra, ürünlerle ilgili detaylı kullanım rehberleri, özelliklerin tanıtımları, en çok satan ürünler gibi farklı konular üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama içerik fikirleri

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

B2B firmaları için sosyal medya ipuçları
B2B’de sosyal medya yönetimi yapmak da önemlidir. Sosyal ağlar üzerinden farklı hedeflemelerle, sizinle ilgili kitlelere de ulaşabilirsiniz. İçerik çalışmaları ile marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra Linkedin gibi iş odaklı mecralarda reklamlar vererek ürünlerinizi tanıtma fırsatınız da olur.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum