Daha İyi E-Posta Konu Başlığı Yazmak İçin 10 İpucu

Anasayfa Kurumsal Blog Daha İyi E-Posta Konu Başlığı Yazmak İçin 10 İpucu

Dikkat çeken iyi bir e-posta konu başlığı, hedef kitlenizi e-posta’nızı açmaya ve hatta muhtemelen harekete geçirici mesajınıza tıklamaya motive eder.

Peki böyle bir e-posta konu başlığı nasıl olmalıdır?

Aşağıda sizin için listeledik:

1. Kısa ve öz tutun
En etkili konu satırları yalnızca 6 ila 10 kelime uzunluğundadır. Hedef kitleniz, e-posta konu satırınız için ideal uzunluğun ne olması gerektiğini etkileyecektir, ancak yine de konu başlığınız 20 kelimeden fazla olmamalıdır.

E-posta’ların çoğuna mobil cihazlar aracılığıyla erişildiğinden, konu satırlarınızı kısa tutmanız oldukça önemlidir. Akıllı bir telefon aracılığıyla okunduğunda uzun e-posta konu satırları kesilebilir, bu da kişi listenizin tüm içeriği göremeyeceği anlamına gelir.

2. Rakamları dahil edin
Konu satırınızda rakamları kullanmanın en önemli avantajı, sayıların daha hızlı okunmasıdır. Ayrıca rakamlar, sunduğunuz faydaları net bir şekilde göstermenize yardımcı olabilir.

Örnek: 2020 yılına kadar işletmelerin %80’i yapay zeka kullanacak

3. Aciliyet duygusu yaratın
Kimse bir şeyleri kaçırıyor olabileceği fikrini sevmez. Dolayısıyla, bir aciliyet duygusu yaratabilirseniz, alıcılarınız ne sunduğunuzu görmek için hemen web sitenize gelecektir. Bu noktada etkili olmak için sözlerinizi gerçekten tutmanız gerekir. Başka bir deyişle, konu satırınızın içeriğin gerçek bir yansıması olduğundan emin olmalısınız. Hiçbir okuyucu, bir e-posta’yı açtıktan sonra kandırılmış gibi hissetmek istemez.

Örnek: Haftanın fırsatı: Aboneliğinizde 50 TL indirim

4. Bir hikaye anlatın
Bazı durumlarda, e-posta bülteninizin içeriğini bir hikaye gibi okunacak şekilde yazmanız gerekir. Fakat burada da işin sırrı, her şeyi vermeden olay örgüsünü ortaya çıkaracak bir konu satırı bulmaktır.

Örnek: X nasıl sıfırdan sosyal medya kahramanına dönüştü?

5. Sürprizler yapın
Açılma oranınızı artırmanın en etkili yolu, e-posta konu başlığınıza bir sürpriz dahil etmektir. Abonelerinize kılavuzlar, şablonlar, kontrol listeleri veya infografik gibi şeyler sunarak onlara e-posta’nızı açmaları için harika bir neden vermiş olursunuz.

Örnek: 2020-2021 pazarlama rehberimizi ücretsiz indirin

6. Spesifik olun
Aboneleriniz, onlarla gerçekten ilgilenip ilgilenmediğinizi bilmek ister. Bunu yapmanın en kolay yolu, konuma özgü bilgiler eklemektir.

Bunu yapmak için abonelerinizi; cinsiyet, yaş, yer, istihdam ve hobiler gibi faktörleri kullanarak daha küçük gruplara ayırmalı ve segmentlere ayrılmış e-posta kampanyaları kullanmalısınız.

Ardından, farklı segmentlere ayrılmış gruplarınızın ilgisini çekecek kişiselleştirilmiş e-posta’lar oluşturmak için hedeflenen konu satırları oluşturabilirsiniz. Hatta bu e-posta’lara abonelerinizin adını da eklerseniz daha da iyi olur. İnsanlar, konu satırında adlarını görürlerse bir e-posta’yı açmaya daha meyilli olurlar.

Örnek: İstanbul’da bu ay yemek yenecek en güzel mekanlar?

7. Zamanlamayı iyi yapın
E-posta gönderirken zamanlama çok önemlidir. Abonelerinize ihtiyaç duydukları bilgileri doğru zamanda verirseniz, açılma oranını önemli ölçüde artırabilirsiniz. Özellikle tatil sezonu, bir haber bülteni göndermek için mükemmel bir zamandır. Yılın bu zamanında hedef kitleniz hediye fikirleri ve özel teklifler arar.

Örnek: 3 günde fit olma rehberi

8. Özel içerik için parantez kullanın
Örnek olay incelemesi veya rapor gibi okuyucularınız için değer yaratacak faydalı içerikler paylaşmak istiyorsanız, konu satırınızda bu içerikleri parantezler yardımıyla vurgulayabilirsiniz. Parantez içine yerleştirilen içerik genellikle bir tür bonusla ilişkilendirilir. En fazla etkiyi elde etmek için, bu parantezi konu satırınızın başına veya sonuna yerleştirin.

Büyük olasılıkla, köşeli parantezlerin daha geleneksel yuvarlak parantezler yerine tercih edildiğini fark etmişsinizdir. Köşeli parantezler yazılı olarak sık kullanılmadığından, özel içeriğinizi etkili bir şekilde çerçeveleyebilir ve daha dikkat çekici olmasına yardımcı olabilir.

Örnek: Linkedin Üzerinden Daha Fazla Müşteri Nasıl Elde Edilir [PDF]

9. Emoji ekleyin
Özel karakterler genellikle spam filtrelerini tetiklerken, emojilerin kullanımı dikkat çekebilir ve hatta daha fazla bağlam ekleyebilir. Experian tarafından hazırlanan bir rapora göre, konu satırınıza bir emoji eklediğinizde açılma oranınız %45’e kadar artabilir.

Emoji kullanırken işin püf noktası, tanınması kolay, alakalı ve profesyonel bir emoji bulmaktır. Bu nedenle, büyük olasılıkla sınırlı bir listeniz olacak, ancak en fazla iki emoji eklemeniz gerektiğini düşünürsek, bu çok da dezavantaj olmayabilir.

Dahil edilecek en popüler emojilerden bazıları (Birini dahil etmek için gerçekten iyi bir nedeniniz yoksa, onu dışarıda bırakın):

Yıldız
Uçak
Kırmızı bir kalp
Gülen yüz
Hediye
Güneş
10. Bir soru sorun
Sorular, abonelerinize e-posta’larınızı daha fazla okumaları için bir neden verir ve e-posta’nızın açılma olasılığını artıran anında bir diyalog sunar.

Örnek: Web siteniz sizin için potansiyel müşteriler üretiyor mu?

Bir e-posta konu satırı yazmak oldukça basit olabilir, ancak alıcılarınızı e-posta’larınızı açmaya motive edecek bir konu satırı oluşturmak daha fazla incelik gerektirir. Bu yüzden e-posta’nızın gövdesi kadar konu satırınızın da dikkatinizi çekmesi önemlidir.

WhatsApp