Google Ads Reklamlarının Günlük Bütçesi Ne Kadar Olmalı?

Anasayfa Kurumsal Blog Google Ads Reklamlarının Günlük Bütçesi Ne Kadar Olmalı?

Google Ads reklamlarının bütçesinin ne olması gerektiği konusu birçok şirket, işletme ve kişi için büyük bir merak konusu. Tabii ki bu çok merak edilen sorunun herkes için standart bir yanıtı yok. Şimdi, Google Ads fiyatlandırması hakkında daha fazla bilgi edinmeye hazır mısınız?

 

Öncelikle Google Ads reklamlarına yeni başlayacak bir işletmeyseniz ya da farklı bir sektöre ilk defa Google Ads reklamlarından yararlanacaksanız başlangıçta kontrollü gitmekte yarar var.Peki bununla ne kastediyoruz? Kendinizi bir test sürüşünde düşünün. İlk Google Ads reklam yüklemenizi sektörün reklamlardaki durumunu anlamak için kullanın. İlk yüklemenizde tabii ki zarar yapmanız mümkündür. Bununla birlikte ilk denemenizde kârlı bir kampanya oluşturmanız da aynı şekilde. Ancak ilk yüklemenizde odaklanmanız gereken; hedef pazarınızda hangi reklam mesajlarının ilgi uyandırdığına dair bilgi edinmek ve ayrıca hangi anahtar kelimelerin potansiyel müşterilere dönüştüğünü öğrenmektir.

 

Peki, Google Ads reklamınızın günlük bütçesi ne kadar olmalıdır? Maalesef bu sorunun her sektör için standart bir cevabı yok. Aynı zamanda Google Ads reklam bütçenizin ne olacağını belirleyen tek bir değişken de yok. Şöyle ki; anahtar kelime türleri, tıklama başı maliyeti, zaman ayarı, çok fazla kampanya, reklam grubu veya anahtar kelime kullanımı, uzun kuyruklu – long-tail kelimelere reklam vermek, kalite skoru gibi değişkenler GoogleAds reklam maliyetini en çok etkileyen değişkenlerdir. Anahtar kelime araştırması yapıp, tıklama başı maliyeti yüksek olan kelimeleri filtrelerseniz, Google Ads reklam maliyetinizi düşürebilirsiniz. Kalite puanı düşük kelimeleri durdurabilirsiniz. Reklam gruplarında yer alan anahtar kelime türleri, yine, bütçeniz ile doğrudan alakalıdır. Düşük bütçeli kampanyalar, paralarınızın boşa gitmesini engelleyecek ve doğru kitleye ulaşmanızı sağlayacaktır. Long-tail anahtar kelimeler ise iyi seçildiği takdirde, çok daha düşük maliyetlerle çok daha fazla dönüşüm sağlayabilmek mümkün.

WhatsApp