WhatsApp
Telefon

Google Web Sitenizi Fark Etmesini Sağlamak

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Google Web Sitenizi Fark Etmesini Sağlamak
69 Okuma

Güzel bir web sitesi yaptınız, ancak henüz Google’da görünmüyor. Bu, büyük arama motorlarının sizi fark etmesini nasıl sağladığınızı merak ederek, bir dansta duvar çiçeği gibi hissetmenize neden olabilir.

Google her gün milyarlarca web sitesini yönetmektedir. Bunu nasıl yapıyor… ve nasıl biraz daha dikkat çekersiniz? Google’ın bir web sitesini nasıl endekslediğini, analiz ettiğini ve sonra sıraladığını ve bu sürece yardımcı olmak için neler yapabileceğinizi gözden geçirelim.

1. Web sitenizi dizine ekleme
Tıpkı eski günlerdeki telefon rehberleri gibi, arama motorları da bildikleri tüm web sitelerindeki tüm sayfaların geniş bir dizinine sahiptir. Siteniz SERP'lerde (“arama motoru sonuç sayfalarının kısaltması”) bu veritabanındaysa gösterilebilir.

İndeksleme nasıl çalışır?
Yeni web siteleri bulmak için, arama motorları tarayıcıları kullanır : web sitelerini otomatik olarak ziyaret eden sanal botlar. Bütün gün her gün. Tarayıcılar her web sitesine yukarı ve aşağı bakarlar: metne, resim açıklamalarına ve sitedeki tüm bağlantılara bakarlar. Bu noktada, orada ne olduğunu bilmek istiyorlar, böylece daha sonra analiz edebilecekler.

Web sitenizi Google’ın dizinine nasıl sokabilirsiniz
Siteniz arama sonuçlarında görünmeden önce, arama motorunun mevcut olduğunu bilmesi gerekir. Teknik açıdan, arama motorunun sitenizi bilinen web sitelerinin dizinine eklemesini istiyoruz. Üzerinde çalışılacak ilk şey budur: sitenizi optimize etmek için yaptığınız herhangi bir şey ancak arama motoru sitenizi ilk sırada görürse fark yaratabilir.

Siteniz yeniyse, arama motoru tarayıcıları büyük olasılıkla birkaç gün veya hafta içinde bulacaktır. Ancak, süreci hızlı bir şekilde dizine sokmanın en hızlı yolu, ücretsiz bir Google Arama Konsolu hesabına kaydolmak ve URL İnceleme Aracını kullanmaktır . Veya bir Jimdo Dolphin web siteniz varsa , SEO araçlarını otomatik olarak indekslemeye göndermek için kullanabilirsiniz . Bu işlem sadece bir dakikanızı alır, ancak bir tarayıcının en kısa zamanda web sitenizi ziyaret edeceğinden kesinlikle emin olabilirsiniz. Büyülü bir şey olmasını bekleyerek oturmaktan çok daha iyi.

Siteniz zaten indekslendi mi?
Sitenizin dizine eklenip eklenmediğini görmenin en hızlı yolu Google’ı açmak ve arama çubuğuna yazmaktır:

site: web sitesi adresiniz ( Örneğin, site: my-sample-website.com)

Sitenizin Google tarafından endeksli olup olmadığını kontrol etme
Google, web sitenizin henüz var olduğunu bilip bilmediğini hızlı bir şekilde kontrol edecektir. Olmazsa, endişelenme - yakında olacak.

Enter tuşuna basıldığında, sonuç sayfası web sitenizdeki Google’ın dizinindeki tüm sayfaların bir listesini gösterir. Dizine eklenmediyse, “Aramanız - siteniz: my-sample-website.com - hiçbir belgeyle eşleşmedi” der .

 

2. Web sitenizi analiz etme
Tarayıcı sitenizin var olduğunu ve üzerinde ne olduğunu anladığında, ne bulduğunu analiz etme zamanı gelmiştir. Bu analiz bir sıralamada bitiyor: İnternette belirli bir arama ifadesiyle en iyi eşleşen sayfaların listesi.

Siteniz hangi soruları cevaplıyor?
Bir web sitesini analiz ederken Google'ın baktığı pek çok şey var. Arama motoru, sitenizin ne hakkında olduğunu ve daha da önemlisi web sitenizi arayan kişilere ne zaman göstermesi gerektiğini bilmek ister. Arama motoru, web sitenizin hangi arama cümleleri için uygun olduğunu bulmaya çalışır.

Google’ın algoritmalarının yıllar geçtikçe daha iyi ve daha iyi olduğunu bu süreçte biraz incelik var. Örneğin, siteniz kahve ile ilgiliyse, kentinizde kahve içmek için en iyi yeri arayanlar mı görünmeli yoksa insanlar kendi kafeleri için iyi bir kahve tedarikçisi aradığında görünmeli midir? Arama motoru algoritmaları içeriğinize bakabilir, metninizi “okuyabilir” ve bu soruyu cevaplayabilir.

 

3. Web sitenizi sıralama
Arama motoru analizini yaptıktan sonra, sitenizin bu arama cümleleriyle diğer rakip web sitelerinden daha az ya da çok alakalı olup olmadığını anlamak ister. Bunu yapmak için, yaklaşık 150 farklı sıralama faktörü kullanır (ve bazıları daha da fazla olduğunu söylüyor). Bunlardan bazıları diğerlerinden daha fazla öneme sahip.

Ne yazık ki, tüm farklı sıralama faktörlerini takip etmek kolay bir liste değildir. Google ve diğer arama motorları bize tam olarak ne aradıklarını söylemiyorlar, çünkü arama sonuçlarını değiştirmemizi istemiyorlar. Neyse ki, genel kurallar sunuyorlar. SEO’da çalışan kişiler, arama motorlarının bir web sitesinde içeriği nasıl idare ettiğini görmek için sıklıkla testler de yaparlar.

Bu bilgileri kullanarak, sitenizi optimize edebilir ve belirli arama cümleleri için daha üst sıralara çıkabilirsiniz. Sadece arama motoru optimizasyonu tüm nüansları adanmış bir meslek olsa da, bu basit adımlarla başlayabilirsiniz:

Hangi arama cümlelerini hedeflemek istediğinize dair fikir edinmek için biraz anahtar kelime araştırması yapın. (İşte uzman olmayanlar için hızlı ve kolay anahtar kelime araştırma fikirleri hakkında bazı tavsiyeler ).
Web sitenizdeki SEO ayarlarını açın ve Ana Sayfa Başlığınız ve Web Sitesi Başlığınız gibi boş alanları doldurun. Hedeflediğiniz anahtar kelimelerin bazılarını kullanarak sitenizin neyle ilgili olduğunu açıklamak için bu alanları kullanın.
Metin yapınızı vermek için web sitenize Başlıklar ekleyin (arama motorları sitenizin neyle ilgili olduğunu ve nasıl düzenlendiğini anlamanıza yardımcı olmak için bu başlıkları kullanır) ve resimlerinizdeki Alternatif Metin alanlarını doldurun .
Web sitenizin içeriğini geliştirin. SEO ayarları sadece şimdiye kadar elde edecek. Arama motoru sıralamasında en önemli faktör web sitenizdeki yüksek kaliteli ve alakalı metinlerdir .
Jimdo Dolphin SEO Ayarları paneli
Arama motoru sıralamanızı iyileştirmek için SEO ayarlarınızda sadece birkaç adım atın.

4. Yeniden tarama ve güncellemeleri kontrol etme
Yani siteniz dizine eklendi. Ve bazı arama cümleleri için optimize etmek için birkaç değişiklik yaptınız. Şimdi ne olacak

 

WEB SİTENİZİ OLUŞTURUN

Google’ın değişikliklerinizi görmesi biraz zaman alıyor
Şimdi bekleyelim. Değişikliklerinizin arama sonuçlarında bir etkisi olmadan önce, tarayıcının önce bunları fark etmesi gerekir. Bir sonraki ziyaretinde, tarayıcı son ziyaretinden bu yana bir şeylerin değişip değişmediğini görmek için sitenize bakacak. Temel olarak bilmek istiyor: bu siteyi arama yapanlara gösterme biçimimi değiştirmemin bir nedeni var mı?

Sitenizin ne sıklıkta tarandığı her web sitesi için farklıdır. Google’ın buradaki mantığı, arama sonuçlarını alakalı ve güncel tutmaya dayanıyor gibi görünüyor. Her saat yeni orijinal içeriği olan çok popüler bir ulusal haber sitesi yayınlarsanız, tarayıcılar sitenizi sık sık ziyaret eder. Siteniz yılda yalnızca bir kez değişirse, bir sonraki taramanız daha uzun sürer. Bu yüzden düzenli olarak kontrol etmek ve tüm bilgilerinizi taze tutmak iyi bir fikirdir.

Siteniz yeniden taranıp tekrar analiz edildiğinde, belirli bir arama ifadesi için birkaç konum değiştirebilir. Hatta başka bir arama cümlesi için konum bile bırakabilir.

Sıralamanızdaki bu değişiklikleri izlemenize yardımcı olacak birçok SEO aracı var. Bir bütçe üzerinde çalışıyorsanız, Google Arama Konsolu , Google’daki sıralamanız hakkında bilgi almak için en iyi seçiminizdir :

Arama Konsolu hesabınıza giriş yapın.
Arama Trafiğine Git > Arama Analizi
Üst çubuktaki Konumları Seçin
Artık web sitenizin, insanların aradığı kelime öbekleri için konumlarını görebilirsiniz. Web siteniz bir süredir kullanılıyorsa, pek çok farklı arama ifadesinden ziyaretçi alabilirsiniz.

Çoğu durumda, hemen bir numaralı konuma atlamak beklememelisiniz. Ama cesaretini kırma. Oraya ulaşmak zaman alıyor ve birçok küçük adımın sonucudur . Trafiğinizi artırıp sitenize içerik ekledikçe, sıralamanız zaman içinde artmalıdır.

Daha fazla SEO tavsiyesi için şu yazılara göz atın:

SEOyu Anlamak: Web Siteniz İçin 5 Dakikada Düzeltmeler
İlk Başlarken Web Sitenize Trafik Nasıl Gidilir?
Hızlı ve Kolay Anahtar Kelime Araştırma Fikirleri

Okuyucu Yorumları

0 Yorum