Lojistik Firmalarının E-posta Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

Anasayfa Kurumsal Blog Lojistik Firmalarının E-posta Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

E-posta pazarlama, pazarlamanın en etkili ve verimli biçimlerinden biridir. Lojistikte yaygın olarak kullanılmasa da, e-posta pazarlama, göndericiler arasında katılımı ve marka bilinirliğini artırma potansiyeline sahiptir ve firmanızın büyümesine yardımcı olur.

Geçmişte herhangi bir e-posta pazarlama yapmadıysanız, sıfırdan yeni bir strateji oluşturmak göz korkutucu gelebilir. Bu yüzden bugün, lojistik firmalarının e-posta kampanyalarında nasıl başarıya ulaşacağını adım adım inceleyeceğiz.

Lojistik Firmaları İçin E-posta Pazarlama: Hedefler
E-posta kampanyalarınız için içerik oluşturmaya başlamadan önce ana hedeflerinizi belirlemelisiniz. Yeni müşteriler kazanmak için mi yoksa marka itibarı kazanmak için mi e-posta pazarlama yapıyorsunuz? Bu soruların cevabını verdikten sonra, hedeflerinize göre aksiyon almanızda fayda var.

Kitlenizi Tanımlayın
Hedeflerinizi belirledikten sonra, hedef kitlenizin kim olduğu hakkında düşünmeniz gerekir.

Müşterilerinizin çoğu belirli bir sektörde mi? Karşılaştıkları en yaygın sorunlar nelerdir?

Yukarıdaki soruların cevaplarını detaylı bir şekilde düşünün ve satın alma kararlarını etkileyebilecek tüm faktörleri ortaya çıkarın. Bu şekilde bir çalışma, içeriğinizi hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre uyarlamanıza büyük ölçüde yardımcı olur.

Hedefli Listeler Oluşturun
Hedefli Listeler Oluşturun
Segmentlere ayrılmış kampanyaların etkinliği hakkında kaç makale yazılırsa yazılsın, şirketler yine de kişi listesindeki herkese toplu e-posta kampanyaları gönderiyor.

Araştırmalar, segmentlere ayrılan kampanyaların açılma oranlarının %14,2 oranında arttığını gösteriyor. Bu yüzden kişilerinizi farklı listelere ayırmıyorsanız, çok sayıda potansiyel müşteriyi kaçırma ve insanların grup halinde abonelikten çıkması riskiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Bir düşünün! Mesajınız gönderdiğiniz kişilerle alakalı değilse, neden e-posta’nızı açsınlar?

Hedefleme çabalarınızı iyileştirmek için müşterileriniz ve alıcı persona profilleriniz hakkında sahip olduğunuz tüm bilgileri kullanın. Segmentlerinizi olabildiğince dar bir şekilde tanımlayın, kampanyalarınız için son derece odaklanılmış içerik oluşturmayı kolaylaştırarak daha fazla katılım sağlama avantajına sahip olun. Okuyucular, içeriğinizin ilgi alanları veya ihtiyaçları ile ne kadar alakalı olduğunu takdir edeceklerdir.

Kişi Veritabanınızı Düzenli Olarak Yenileyin
E-posta abone listelerindeki veriler yılda %30’a varan oranlarda azalır. Bu nedenle kişi listenizi düzenli olarak yenilemek çok önemlidir. İnsanlar işlerini değiştirebilir, birleşme ve satın almalar meydana gelebilir veya abone listesine yanlış bilgiler girebilirler. Bu nedenle veritabanınız düşündüğünüz kadar güncel olmayabilir. Geriye dönüp güncelliğini yitirmiş bilgileri güncelleyerek, lojistik sektöründe e-posta açılma oranlarınızın artmasını sağlayabilirsiniz.

KVKK’ya Uyun
Bir alıcı sizden e-posta almak istemediğini ifade ettiğinde, talebinin hemen yerine getirilmesi gerekir. Aksi takdirde Kişisel Verileri Koruma Kanunu ile ciddi cezalara tabii tutulabilirsiniz.

Ayrıca abonelikten çıkma düğmesini gizlemenin, abonelikten çıkmayı azaltacağını düşünebilirsiniz. Bu doğru olsa da tavsiye edilmez. Birinin e-posta’larınızdan çıkmasını ne kadar zorlaştırırsanız, mesajınızın spam olarak işaretlenme olasılığı o kadar artar. Bölümlendirilmemiş listelere alakasız içerik gönderiyorsanız, e-posta pazarlama hizmeti sağlayıcınız tarafından kara listeye alınma riskini de alırsınız. Çok fazla kişi e-postanızı spam olarak bildirirse, şirketiniz artık lojistik e-posta kampanyaları gönderemez.

Gerçekçi Konu Satırları Oluşturun
Gerçekçi Konu Satırları Oluşturun
İnsanlar bir e-posta’yı okuyup okumayacağına yalnızca konu satırına göre karar verir. E-posta pazarlama ile çabalarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için hangi konu satırlarını işe yaradığını test etmek için biraz zaman ayırın ve hangilerinin en fazla açılma oranlarıyla sonuçlandığını görün.

Ayrıca, konu satırının e-posta’nızın gövdesinde iletmeye çalıştığınız gerçek mesajla aynı olduğundan emin olun. E-posta’nızın içeriği konu satırında verilen sözü yerine getirmezse insanlar sizi spam olarak işaretleyebilir.

Kısa Tutun ve Kaliteli Tutun
E-posta gönderdiğiniz kişinin ilgisini çekmek ve onlara değerinizi göstermek için yalnızca birkaç saniyeniz var. Bu yüzden e-posta’larınızı kısa ve okunması kolay tutun. Madde işaretlerinden ve kısa cümlelerden yararlanın, böylece alıcılar tüm önemli bilgileri hızla tarayabilir.

Ayrıca okuyucularınıza değer sunmalısınız. İnsanlar gelen kutularında istenmeyen satış konuşmaları görmek istemez. Yararlı bulacakları e-posta’lar yazabilirseniz, lojistik sektöründe fikir lideri olarak itibarınız artacaktır.

Harekete Geçirici Mesaj (CTA) Ekleyin
E-posta’nızın amacı ne olursa olsun, okuyucunun yapmasını istediğiniz bir işleminiz var. İster tanıtım yazısı indirmek ister web seminerine kaydolmak olsun farketmez, e-posta’nıza bir CTA eklemeniz gerekir. Tıklanabilir bir düğme kullanmak, aciliyet hissi yarattığı için hedefinize ulaşmaya yardımcı olabilir. Etkileyici bir CTA için, okuyucuların ne yapmasını istediğinizi ve bundan nasıl yararlanacaklarını açıkça anlattığınızdan emin olun.

Lojistik E-posta Kampanyası Sonuçlarını Takip Edin
Gönderdiğiniz her lojistik e-posta kampanyası başarılı olmayacak. Bu, e-posta pazarlamanın ve diğer tüm pazarlama türlerinin talihsiz bir gerçeği. Ancak, kampanyalarınızın sonuçlarını tutarlı bir şekilde izlerseniz, hangi tür e-posta’ların işe yarayıp hangilerinin yaramadığını tespit edebilirsiniz.

Farklı konu satırları açılma oranları etkilerken gövde metni, tasarım ve CTA’lar tıklama oranlarını etkiler. Neyin daha iyi performans gösterdiğini anlamak için A / B testini kullanabilirsiniz. Fakat tek seferde e-posta’nın yalnızca bir yönünü test ettiğinizden emin olun. Örneğin, konu satırlarını test ediyorsanız, CTA’nızı test etmeyin. Bu, e-postanızın hangi yönünün düşük performans gösterdiğini belirlemenizi kolaylaştıracaktır. Neyi test edeceğiniz konusunda biraz ilhama ihtiyacınız varsa aşağıdakileri göz önünde bulundurun:

Konu satırı
Gövde metni
CTA
Haftanın günü
Günün zamanı
İçerik teklifi (teknik inceleme, e-kitap, web semineri vb.)

WhatsApp