WhatsApp
Telefon

Rakip Web Sitesini Analiz Etme Yolları

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Rakip Web Sitesini Analiz Etme Yolları
57 Okuma

Sık sık kendi projenize odaklanmanın ve başkalarının yaptıklarından rahatsız olmamanın ne kadar önemli olduğu hakkında konuşuruz. Bu doğru. AMA… biraz dostça bir casusluk, özellikle de rakiplerinizin web sitelerine gelince, asla zarar vermez.

Yeni şeyler denemek, yeni içerik yazmak ve bazı trafiği çalmak için yeni fırsatlar hakkında fikir edinebilirsiniz. Bunu, rakip verilerini izlemek için farklı araçlara çok fazla para harcamadan yapabilirsiniz.

Rakiplerinizin web sitelerini analiz etmenin ve kendiniz için harika fikirler edinmenin basit ve ücretsiz yollarından bazıları.

Web sitesi rakiplerimden ne öğrenebilirim?
Bilgece söz: Bilginin ateş hortumunu açmadan önce, rekabetten gerçekten ne öğrenmek istediğinizi belirleyin. Aksi takdirde, rakiplerinizin web sitelerinde ikamet etmek, kendinizi başkalarıyla karşılaştırdığınız ve kendinden daha fazla şüphe duyduğunuz bir gerçek zaman kaybına dönüşebilir . Tavşan deliğinden düşme!

Rakip araştırmanıza belirli bir hedef göz önünde bulundurularak başlayın:

Web sitenizin trafiğini artırmaya mı çalışıyorsunuz ?
Kendinizi rekabetten farklı kılıyor musunuz?
Arama motorunuzun sıralamasını iyileştirin ?
Rakiplerinizin reklamını nerede yapıyorsunuz?
Senin geliştirin sosyal medya stratejisi ?
Bunu bilmek, daha pahalı rakip analiz yazılımlarında 7 günlük ücretsiz denemelerden etkili bir şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak, böylece zaman kaybetmeyeceksiniz.

Web sitesi rakiplerimi nasıl bulurum?
Rekabetin kim olduğunu zaten biliyor olabilirsin. Belki de şu an sokağın karşısına bakıyorsunuzdur. Ancak birçok sektörde, rakibiniz mahallenizde veya dünyanın diğer tarafında olabilir.

Sizinkine benzeyen 10 kadar web sitesinin listesini derleyerek başlayın (benzer boyuttaki işletme ve hedef kitle). SimilarWeb gibi ücretsiz bir araçla bunu yapabilirsiniz . Kendi web sitenizin veya zaten tanıdığınız bir rakibin URL'sini girin ve “Benzer Siteler” i seçin (Not: ücretsiz sürümde 10 sonuçla sınırlandırılmışsınız).
Bunu, en eski anahtar kelimelerinizden bazılarını Google’a yazarak ve sonuçlarda hangi web sitelerinin göründüğünü görünce de eski moda bir şekilde yapabilirsiniz . Düşük teknoloji, henüz ücretsiz ve etkili.

Rakipler listenizi aldıktan sonra, şu ana kadar hangi web sitelerinin en başarılı olduğunu belirleyin . URL’leri SimilarWeb’e yazdığınızda, aylık trafik ve diğer istatistikler hakkında genel bir bakış elde edersiniz. Ayrıca, trafiklerinin nereden geldiğini (örneğin sosyal medya, e-posta, arama motorları) ve nereden başvuru aldıklarını görebileceksiniz.
Bu, arazinin düzenini almanın iyi bir yoludur ve gerçekten popüler olduğunu düşündüğünüz web sitesinin hiç bu kadar trafik almadığını keşfedebilirsiniz (veya tersi).

İpucu: Kendi web siteniz için bu numaraları merak ediyorsanız , İstatistiklerinizi Etkinleştirdiğinizden emin olun !
Artık rakiplerinizin kim olduğunu ve ne tür bir trafik aldıklarını biliyorsunuz. Harika! Şimdi, bir rakip web sitesinde casusluk yapmak için ücretsiz yollar nelerdir?

1. Rakiplerinizin web sitesi içeriğini değerlendirin
Sadece bir rakibin çok fazla trafik alması web sitesi oyununu kazandıkları anlamına gelmez. Bazen bir web sitesi çok iyi olmayan içerik için trafik alır!

Bu nedenle rakamların ötesine geçmek ve rakiplerinizin sayfalarında gerçekte ne olduğuna yakından bakmak çok önemlidir. Hangi bilgileri kapsıyorlar? Herhangi bir açık boşluk var mı? Bir SSS bölümü var mı? Eğer yaparlarsa, belki de bariz bir şeyi kaçırıyordur.

Burada aradığınız şey, web sitenize koyabileceğiniz içerikten daha iyi bir fikir. En iyi performans gösteren içeriğinin ne olduğunu görmek için ücretsiz bir BuzzSumo deneme sürümü kullanın ve ardından daha iyi bir şey yapıp yapamayacağınızı görün.

2. Markalarına yakından dikkat edin.
Logoları var mı? Marka renkleri neler? Boyunca sürekli kullandıkları bir “bakışları” var mı? Belki de belirli bir kişilik türü için gitmeye çalışıyorlar - sofistike, eğlenceli, pahalı.

Rakiplerinizin markasının kimliğini tanımlayarak, onu taklit edebilir veya kendinizinkileri farklılaştırabilirsiniz . Logo almak da dahil olmak üzere kendi markanıza biraz zaman ayırmanız, öne çıkmanız gereken cila ve profesyonellik sağlayabilir.

3. Hangi web sitesi araçlarını kullandıklarını öğrenin
Rakiplerinizin web sitelerinde kullandıkları araçlara ve eklentilere bakmak için Builtwith gibi ücretsiz bir hizmet kullanın . Web sitelerinin nerede barındırıldığını, hangi e-posta hizmetlerini kullandıklarını ve belki de kendi sitenizde denemek istediğiniz araçlar hakkında fikir edinebileceğinizi göreceksiniz.

4. Sosyal medyadaki rakipleri izlemek
Orada birçok sosyal medya izleme aracı var. Ancak zamanınızı çok fazla alabilecek pahalı yazılımlara dikkat edin.

Rakiplerinizin sosyal medya faaliyetlerine genel bir bakış için, onları takip edebilir ve yayınlarında neler olup bittiğini görebilirsiniz. Eğer çoğunlukla Facebook'a odaklanmışlarsa, zamanınızı farklı bir sosyal medya kanalına koyabilirsiniz .

Hangi yayınları iyi performans gösteriyor? Farklı yapabileceğin bir şey var mı? Günde 100 kez gönderiyorlar mı? Tepki süreleri nasıl? Bu sorular kendi sosyal medya stratejinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır .

5. Fiyatlandırma sayfalarına bakın
Rakiplerinizin fiyatlarına bir göz atın. Hangi özellikleri sunarlar? Fiyatları sizinkine nasıl göre? Herhangi bir indirim ve promosyon kullanıyor mu?

Fiyatlandırma sayfaları yoksa, bu sizin için iyi bir fırsattır. Rakiplerinizin sahip olmaması durumunda, fiyatları değerlendirmek korkutucu olabilir, ancak fiyatlandırmadaki şeffaflık aslında iyi bir şeydir. Ayrıca, kullanmadıkları özellikler ve avantajlar sunabilirsiniz. Fiyatlandırma sayfanızı oluşturmak için daha fazla ipucu.

6. SEO stratejilerinin ve trafiğinin bir resmini alın
Rakiplerinizin geri bağlantılarına, anahtar kelimelere, yönlendirmelere ve daha fazlasına kazmak için çok sayıda araç var.

SEO oyununda yeniyseniz, SEMRush gibi ücretsiz bir araçla başlayın . Rakiplerinizin web sitesinin URL’sini yazın, sitenize organik trafik (arama motorlarından gelen trafik) getiren anahtar kelimeleri bulun . (SEMRush'un ücretsiz sürümünde sınırlı sayıda arama ve sonuç var, ancak başlamak için harika bir yol).

Ayrıca ücretsiz MozBar eklentisini beğendik . Bu size rakiplerinizin “etki alanı yetkisi” nin bir resmini verir, arama motoru sonuçlarında ne kadar güçlü performans gösterdiğinin bir göstergesidir.

7. Bir müşteri ol
Bir rakibe para harcama fikrinden nefret edebilirsiniz, ancak gururunuzu yutmak ve yapmak önemlidir. Kaydolun ve bir satın alma işlemi yapın.

Süreç nasıldı? Ne işe yaradı ve ne işe yaramadı? Çıkışlarının akışına, topladıkları bilgilere, markalarının ses tonunun nasıl olduğuna dikkat edin. Yararlanabileceğiniz herhangi bir eksiklik var mı (örneğin, nakliye zamanları çok yavaş olabilir)?

Eğer bir bültenleri varsa, ne yaptıklarını takip edebilmeniz için kayıt olun. Ortak bir soru ile müşteri hizmetleri ile iletişim kurmayı deneyin ve cevaplarının nasıl olduğunu görün.

Kimse mükemmel değil, hatta parlak ve hoş görünen rakip web sitesi bile. Müşteriyseniz, boşlukların (ve fırsatların) nerede olduğunu görürsünüz.

Ne zaman rakip araştırması yapmalıyım?
Rekabete bakarak sıkılmayın. Bunu yapmanın en iyi zamanı, yeni bir web sitesine başladığınızda, yeniden tasarlamayı düşündüğünüzde, blog konusu ararken veya yazacağınız bir şeyi ararken veya düzenli temizlik işi olarak yılda birkaç kez.

Sonuçta, çoğu rakip araştırma size henüz bilmediğiniz bir şey söylemeyecektir: trafik ve çevrimiçi başarının artırılması temellere bağlı kalmak anlamına gelir:

İyi içerik yazmak ,
sosyal medya ve diğer halkla ilişkiler araçlarını kullanarak ,
bağlantı kurma ve
SEO araçlarından yararlanarak .
Sonuç: Bir rakip web sitesini sizin avantajınıza kullanmak
Rakiplerin web sitesi, kendi sitenizi daha iyi hale getirecek, korkacak bir şeyleri olmayan bir araçtır.

Bu ücretsiz yöntemler size rakiplerinizin kim olduğu, trafiklerinin nasıl olduğu hakkında temel bir resim sunacak ve ayrıca kendi web sitenize uygulamak için size referanslar ve fikirler sunacaktır.

Daha da iyisi, kendi web sitenizin doldurması için bazı fırsatlar ve yerler görmeye başlayacaksınız.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum