WhatsApp
Telefon

Web Siteniz İçin En İyi Alanadı

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Web Siteniz İçin En İyi Alanadı
59 Okuma

Çoğu durumda, iyi bilinen bir markanın web sitesini ziyaret etmek istiyorsanız, sadece adres çubuğuna adı girip “.com” eklersiniz. Sonra tek bir tıkla oradasınız.

Hedefimize bu şekilde varacağımızı varsayıyoruz. Ve bu tam olarak bir web sitesi sahibi olarak yararlanabileceğiniz şey! Akıllıca seçilen bir etki alanıyla, daha fazla ziyaretçiye ulaştığınızdan emin olabilirsiniz. Size nasıl çalıştığını gösteriyoruz.

Ülkenizdeki ziyaretçileri hedeflemek mi, yoksa uluslararası bir izleyici kitlesiyle ilgilenmek mi istediğinizi düşünün. Her zaman kitleniz için işe yarayan bir etki alanı seçin. ABD’deki ziyaretçileri hedefliyorsanız, “.us” uzantılı bir alan adı seçmek demektir. Birleşik Krallık'ta “.co.uk” standarttır ve Hindistan için “.in.”

Uluslararası itirazda bulunmak istiyorsanız, “.com” biten hala doğru seçimdir! Bu aynı zamanda çok dilli web siteleri için de geçerlidir.

Doğru URL nasıl bulunur?
Web sitenizin amacını belirleyin. Bir işletme web sitesi mi yaratıyorsunuz, blog mu yoksa hobiniz için bir site mi? Siteniz için uygun bir web adresi bulmanın anahtarı, ne tür bir web sitesi istediğinizi ve ziyaretçilerin onu bulmak için hangi arama terimlerini kullanacağı hakkında net bir fikre sahip olmaktır.

 

WEB SİTENİZİ YARATIN

 

Şirket web sitesi
Şirket adınız elbette şirketinizin etki alanında görünmelidir. Bu, ziyaretçilerin “markanızı” doğrudan tanıma şeklidir. Ziyaretçiler için sadece önemli değil, aynı zamanda Google için çok önemli bir kriterdir.

Uzun bir şirket adınız varsa, kullanabileceğiniz bir kısaltmayı göz önünde bulundurmaya değer. Bu genellikle çok iyi çalışır. Özellikle de uzun süren daha iyi göründüğü için, dradraoutout.com firma isimleri. Her durumda, etki alanının hatırlanması ve hecelenmesi kolaydır.

Yerel projeler
Belirli bir bölgede yaşayan bir fotoğrafçı mısınız? Ya da Güney Amerika hakkında bir seyahat blogu mu yazıyorsunuz? Belki bölgenizden organik elma suyu pazarlıyorsunuzdur? Bu gibi durumlarda, bölge veya şehri etki alanı adınıza eklemek mantıklıdır. Genel bir kural olarak, bölgesel bir referans iş modelinizin bir parçasıysa, alanınızın başarısına katkıda bulunabilir.

Teksas’tan bir düğün fotoğrafçısıysanız, thebestweddingphotos.com gibi genel bir etki alanı ziyaretçiye fazla bir şey söylemez. Ancak, www.weddingphotos-texas.us web adresi, bölgesel hedef gruba otomatik olarak hitap eden ve Google tarafından iyi derecelendirilen tanıma değerini artırır.

Bloglar ve hobi siteleri
Profesyonel veya kişisel bloglarla, web sitenizi bir marka olarak düşünmeye yardımcı olur. “Markanızı” tanıtmak için hangi özelliği vurgulamak istersiniz? Bu özellik, tema (seyahat, DIY, spor vb.), Kendiniz veya daha genel olarak blogunuzun adı olabilir.

Örnek vermek gerekirse, DIY ipuçlarıyla ilgili bir blogun etki alanı “DIY”, “kendin yap”, veya “dikiş” gibi belirli bir konu içermelidir. Jimdo kullanıcısı DIY Eule, örneğin “DIY” yaptı ”İşletme adının bir parçası ve www.diyeule.de web sitesi için kullanıyor.

Benzer şekilde, bir hobi için sayfalar: kullanıcılar, etki alanınız üzerinden web sitenizde ne beklediklerini zaten bilmelidir. Uygunsa, etkinliğinizin adını Google’a da veren web adresine ekleyin.

İstediğiniz etki alanı uygun mu?
Mükemmel etki alanı adını düşündünüz ve uygun olup olmadığını kontrol edin…. ve zaten alınmış. Ama bu dünyanın sonu değil! Hala birkaç seçeneğin var.

.Us'tan biten etki alanını bilinen daha az .net veya .info biline çevirmek isteyebilirsiniz, ancak bu size herhangi bir avantaj sağlamaz. Web sitenizi arayan ilgilenen ziyaretçiler .us'u alışkanlık dışı arayacak. Bu, yanlışlıkla sizin veya ziyaretçilerinizin yararına olmayan tamamen farklı bir web sitesine girebilecekleri anlamına gelir.

Etki alanınızı gerçekten benzersiz yapmak daha iyidir. Bu hileleri dene:

Tire ile sözcükleri kullanın (ipucu: en fazla iki yapışmaya çalışın)
Kısaltma deneyin
Konumunuzu veya bölgenizi entegre edin
“Blog” veya “mağaza” gibi etiketler ekleyin
Son fakat en az değil, arkadaşlarına hangi alternatifleri bulabileceklerini sormaya yardımcı olabilir. Dış bakış açısı bazen hiç düşünmediğiniz etki alanı adları için size ilham verebilir.

Anahtar kelime alanları ve tam eşleme alanları
Birkaç yıl önce, Google’daki sıralamanızı yükseltmek için sözde anahtar kelime alanı seçme eğilimi vardı. Fikir: ziyaretçilerin Google’da belirli bir hizmeti aramak için kullandıkları anahtar kelimeleri alan adınızla tam olarak eşleştirin. Örneğin Londra'dan bir düğün fotoğrafçısı söz konusu olduğunda, bu “www.wedding-photography-London-price.co.uk” olacaktır. Ancak, Google bu etki alanı adlarını bir süredir spam olarak yorumluyor ve biz de bunu denemenizi tavsiye ediyoruz.

Ayrıca popüler olanlar “Tam Eşleme Etki Alanları” dır. Bunlar ayrıca bir veya daha fazla anahtar kelime içerir, ancak yukarıdaki örnekte olduğu gibi eksiksiz bir arama taklit etmeye çalışmayın. “Tam Eşleme Etki Alanı” örneği “www.weddingphotographer-london.co.uk” olabilir.

Dikkate almanız gereken ilk şey, etki alanının sizi veya hizmetinizi doğru şekilde yansıtıp yansıtmadığıdır. Bir “Tam Eşleme Etki Alanı” çok iyi çalışabilir ve bir düğün fotoğrafçısı için doğru seçim olabilir. Ancak kendi adınız, markanız veya klübünüz vb. Varsa, bunu etki alanınıza eklemek de önemlidir.

Google, web sitelerini karmaşık bir algoritmaya göre geliştirdi ve derecelendirdi. Yalnızca etki alanı adı, arama motorunun bir sayfayı mükemmel şekilde sıralamasına neden olmaz.
Alan seçerken son ipucumuz
Zamanın testinden geçeceğinden ve gelecekte şirketinizi, hobinizi veya blogunuzu doğru şekilde temsil edeceğinden emin olun. Etki alanı seçerken sadece arama motoru optimizasyonu hakkında düşünmeyin. Benzersiz olması ve sizi, web sitenizi ve elbette müşterilerinizi ve ziyaretçilerinizi temsil etmesi gerekir.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum