WhatsApp
Telefon

Web Sitenizden Daha Fazla Rezervasyon Nasıl Alınır?

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Web Sitenizden Daha Fazla Rezervasyon Nasıl Alınır?
26 Okuma

Web siteniz siz başka şeylerle uğraşırken sürekli yeni müşteri akışı sağlar. En azından her girişimcinin hedefi bu! Bu nedenle birçok şirket ziyaretçilerinin web siteleri üzerinden randevu almalarını sağlar. Bu, bir konsültasyon düzenlemek, bir konser için bilet ayırmak veya bir restoranda masa ayırtmak olabilir.

Öncelikle, kitabınızı olabildiğince çok ziyaretçiyi teşvik etmek için web sitenizi ayarlamak isteyeceksiniz. Bu makalede, web sitenizin performansını analiz etmenize yardımcı olacak ve web siteniz aracılığıyla aşağıdaki ipuçlarıyla nasıl daha fazla rezervasyon alabileceğinizi göstereceğiz:

Sizin için doğru rezervasyon yöntemini bulun
Rezervasyon seçeneğinizi öne çıkarın
Müşterilerinize güven verin
Güçlü bir harekete geçirme ifadesi kullanın
Numaraların ne dediğini kontrol et
Deneme: Sizin için neyin işe yaradığını bulun
1. Sizin için doğru rezervasyon yöntemini bulun
Birçok web sitesi aynı amaca sahiptir: bir müşteri belirli bir tarih veya saatte rezervasyon yaptırmayı ödediğinde, otomatik olarak işletme günlüğünüzde görünür. Bunun gerçekleşmesi için müşterinizden biraz bilgi almanız gerekir. Farklı şirketler bu bilgiyi almak için farklı yollar kullanır.

Telefon rezervasyonları
Telefon numaranı web sitene koydun. Bir müşteri arar ve detayları görüşürsünüz.

Artıları

Her türlü müşteri için kolay.
Kişisel bir dokunuş ekler ve ilişki kurar.
Müşteri ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.
Eksileri

Bir çağrı almak her zaman uygun değildir.
Bir seferde sadece bir rezervasyon yaptırabilirsiniz.
Telefonda ne kadar zaman harcadığınız müşteriye göre değişir.
Konuşmak için işinizi kolayca kesebiliyorsanız, telefonda müşterilerle konuşmak yararlıdır. Örneğin, bir kafe işletmek veya bir tatil evi kiralamak durumunda .

E-posta rezervasyonları
E-posta adresinizi veya iletişim formunu web sitenize yerleştirirsiniz. Bir müşteri bir mesaj yazar ve ayrıntıları onaylamak için ileri geri yazarsınız.

Artıları

Müşteriler için kolay ve rahat.
Diğer görevleriniz etrafında e-postalar planlayın.
Şablonları kullanarak zaman kazanın.
Eksileri

Müşteriler, hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu her zaman bilmezler.
Ayrıntıların doğru anlaşılması zaman alabilir ve birkaç e-posta alabilir.
İnsanlar genellikle acil bir müdahale beklerler.
Müşterilerinizin özel istekleri olma eğilimindeyse, e-posta rezervasyonu kullanışlıdır. Örneğin, eğer bir grup veya düğün planlamacısınız.

Rezervasyon hizmetleri
Web sitenize bir rezervasyon servisine bağlantı içeren bir düğme koyarsınız. Müşteriniz tüm detayları sağlar.

Artıları

Müşteriler için kolay ve rahat.
Müşteriler tam olarak hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu biliyorlar.
Girişimci olarak zaman kazandırır.
Eksileri

Çoğu rezervasyon hizmeti ücretlidir.
Daha az kişisel hissedebilir.
Sürekli internet erişimine güvenir.
Çok sayıda rezervasyon alıyorsanız ve müşterilerden yalnızca standart bilgilere ihtiyaç duyuyorsanız, rezervasyon hizmetleri mükemmeldir. Örneğin, bir restoran web siteniz veya fitness web siteniz varsa .

Hangi yöntemin işinize uygun olduğuna karar verebilirsiniz. Genel olarak, süreci açık ve kullanımı kolay hale getirdiğiniz sürece, tüm müşterileriniz için çalışırlar. Sizin için girişimci olarak seçtiğiniz rezervasyon yöntemi çalışma şeklinizde büyük fark yaratabilir. Ne kadar dikkat dağıtıcı şeylerle uğraşmak zorunda olduğunuzu söylemeye gerek yok!

Rezervasyon onayı
Bir müşteri sizinle iletişim kurduğunda, mesajlarını aldığınızı bilmek isterler! Bir müşterinin bir e-posta gönderdiği veya bir formu doldurduğu anda yapabilecekleri tek şey beklemek. Müşterilerinizi en kısa sürede takip etmek, mesajlarını aldıklarından emin olmak ve onlara güvenebilecekleri profesyonel bir işletme olduğunu göstermek için önemlidir.

Peki bu sizin için nasıl çalışıyor? Bir müşteriyle iletişim kurduğunuz an ile cevap verdiğiniz an arasında ne olur?

Genellikle mesaj gönderen tüm müşterilere giden standart bir cevap oluşturmaya yardımcı olur. Ayrıca hangi adımları atmaları gerektiğini de ekleyebilirsiniz. Örneğin, rezervasyonlarının onaylanması için beklemeleri gerekip gerekmediği veya sadece güne gelmeleri gerekip gerekmediği. Bulunduğunuz yere bir harita ve yol tarifi eklemek de hoş bir dokunuş.

Birçok rezervasyon servisi size standart olarak makbuz onayı gönderme seçeneği sunar ve rezervasyonların otomatik olarak onaylanıp onaylanmayacağını belirler. Bu, müşterilerinize derhal netlik sağlayacaktır. Bazı servisler yeni rezervasyonları dijital takviminizle bile senkronize eder.

Cevaplanacak sorular:
Şimdi ne tür bir rezervasyon yöntemi kullanıyorsunuz?
Sizin için iyi çalışıyor mu, tamamen rezervasyonunuz var mı?
Müşterileriniz için iyi çalışıyor mu?
Müşterileriniz rezervasyon talebinde bulunduktan sonra ne görüyor?
Bir müşteri rezervasyonunun tamamlanıp tamamlanmadığını ne zaman bilir?
2. Rezervasyon seçeneğinizi öne çıkarın
Rezervasyon yönteminiz iyi çalışıyorsa, insanların kullanmasını kolaylaştırmak önemlidir. Web sitenizde açıkça görünmesini sağlayarak başlayın. Ziyaretçiler, rezervasyon işlevinizi yalnızca fark ederlerse kullanabilirler!

Her ziyaretçi web sitenizin her sayfasına bakmayacaktır. Aslında, çok azı ana sayfanızı geçecek. Rezervasyon düğmeniz alt sayfada saklanıyorsa, ziyaretçileriniz onu asla göremeyebilir. Navigasyonunuza bir düğme ekleyerek bunu kolayca önleyebilirsiniz - tüm ziyaretçilerinizin göreceği yer. Sitenizin duyarlı tasarımı sayesinde, gezinti düğmeniz de cep telefonlarında çok net görünür. Ayrıca her sayfaya bir Rezervasyon Bloğu ekleyebilirsiniz.

Başka bir seçenek özel bir “Rezervasyonlar” sayfası oluşturmaktır. Müşterilerin satın almadan önce sordukları soruların yanıtlarını içeren bir rezervasyon bloğu ekleyin .

İlhama ihtiyacınız var mı? Sadece kendi web siteniz için aşağıdaki soruları cevaplamayın. Rakiplerinizin rezervasyonları nasıl ele aldığına bir göz atın.

Cevaplanacak sorular:
Navigasyonunuzda bir rezervasyon butonu var mı?
Rezervasyon düğmeniz kaç sayfada görünüyor?
Sadece rezervasyon için bir sayfanız var mı?
Metninizdeki rezervasyon seçeneğinden bahseder misiniz?
3. Müşterilerinize güven verin
Çalışan bir sisteme sahipsiniz ve rezervasyon düğmeniz kaçırılmayacak. Ancak ziyaretçilere hemen rezervasyon yaptırma konusunda güven veriyor musunuz?

Rezervasyon yapmadan önce müşteriler, neyin dahil olduğunu bilmek ister. Örneğin, tatil evinizde konaklayan misafirlere havlular dahil midir? Bir grubun hangi ses donanımını getirmesi gerekiyor? Tedaviler sigortayla geri ödenebilir mi?

Ziyaretçileriniz emin olmadıklarında rezervasyon yapmak konusunda isteksiz olacaklar. Bu yüzden, onların sorularını önceden tahmin etmek ve önceden ihtiyaç duydukları bilgileri vermek için elinizden geleni yapın. Örneğin, fiyatlandırma sayfanızda neyin dahil olduğunu ve neyin dahil olmadığını ve her bir seçeneğin maliyetini net bir şekilde tanımlayabilirsiniz. Bu, potansiyel müşterileri güvence altına alır ve rezervasyonlarını bitirmeden önce bırakmalarını engeller.

Aynı soruları çok alırsanız, rezervasyon sayfanıza cevap vermek size zaman kazandırır. Yeni ziyaretçiler sorularını yanıtlarlar; ayrıca müşterilerinizi anladığınızı ve değer verdiğinizi görürler. Bu, güven oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Rakiplerinizin bunu nasıl yaptığına bir bakın. Rezervasyon işleminden önce, sırasında ve sonrasında müşterilere hangi bilgileri veriyorlar?

Cevaplanacak sorular:
Müşterileriniz rezervasyon yapmadan önce ne biliyor?
Bir müşteri neyin dahil olduğunu nasıl (ve ne zaman) bulur?
Müşteriler fiyatlarınızı nasıl bulur?
Müşteriler rezervasyon düğmenizi ne zaman bulabilir?
Bir müşteri rezervasyon yapmak için tıkladığında ne olur?
4. Güçlü bir harekete geçirme ifadesi kullanın
Ziyaretçileri sitenizde harekete geçmeye nasıl ikna edersiniz? İçeriğiniz, tasarımınız ve sitenizin kullanıcı dostu olması gibi burada pek çok şey var. Ancak, bir düğmede kullandığınız metin (“harekete geçirme ifadesi” veya “CTA” olarak bilinir), yeni bir müşteri ile geçici bir bakış arasında fark yaratabilir. İşte web siteniz için nasıl daha iyi harekete geçirme çağrıları yazabileceğiniz konusunda kılavuzumuz .

Ziyaretçiler sitenizdeki farklı sayfalarda rezervasyon yapabiliyor olsalar bile, CTA'larınızı tutarlı tutmak en iyisidir. Bu, ziyaretçilerin tüm bu düğmelerin aynı eylem için olduğunu açıkça ortaya koyacaktır.

Hangi CTA'nın en etkili olduğu kitle ve sektörünüze bağlı olarak değişebilir. Sizinkini seçmenize yardımcı olmak için, ziyaretçilerinizin düzenli olarak satın aldığı rakiplere ve diğer şirketlere bakın. Rakipleriniz hangi cümleleri kullanıyor? Tarzlarıyla mı yoksa öne çıkanları mı eşleştirmek istiyorsun? Unutma, basit olsun! En iyi CTA'lar kısa ve çabuktur.

Cevaplanacak sorular:

Şimdi hangi harekete geçirme ifadesini kullanıyorsunuz?
Cesaret verici mi?
Kısa mı
Her zaman aynı eylem çağrısını kullanmak mantıklı mıdır?
5. Numaraların ne söylediğini kontrol edin.
Yakından baktığınızda, web siteniz üzerinden daha fazla rezervasyon yapmak için değiştirebileceğiniz birçok şeyi görmeye başlayacaksınız. Fakat sayılar ne diyor? Web sitenizin istatistiklerini kontrol etmek , neyin işe yarayıp neyin geliştirileceğini görmenize yardımcı olacaktır. Örneğin, web sitenizdeki rezervasyon bloklarını kaç ziyaretçinin tıklattığını kontrol edebilirsiniz.

Tweaks'ınızı aşama aşama yapın ve sayılarınızda olumlu bir etki görürseniz (rezervasyon düğmesine tıkladığınızda veya ziyaretçilerden daha fazla kişide olduğu gibi) bunun iyi bir değişiklik olduğunu anlarsınız. Amacınız daha fazla rezervasyon almaksa, web sitenize kesinlikle bir rezervasyon bloğu eklemenizi öneririz, böylece bu verileri elde edebilirsiniz.

Ardından, aylık bakımınız sırasında istatistiklerinizi inceleyin. Tıklama sayısı, insanları tıklamaları için ne kadar iyi ikna ettiğinizi gösterir. Yüzde, insanların web sitenizde farklı davranmaya başlayıp başlamadıklarını gösterir.

Örneğin, web sitenize reklam yoluyla daha fazla ziyaretçi gelirse, tıklama sayısının artmasını, ancak yüzdesinin aynı kalmasını istersiniz. Temel olarak, web siteniz aynı şekilde çalışmalı fakat daha fazla ziyaretçi için.

Web sitenizi, rezervasyon özelliklerinizi öne çıkaracak şekilde ayarlarsanız, hem tıklama sayısının hem de yüzde oranının artmasını istersiniz. Bu örnekte, web siteniz farklı çalışacaktır ancak ziyaretçi sayıları büyük olasılıkla aynı kalacaktır.

Cevaplanacak sorular:

Her sayfada bir Rezervasyon Bloğu kullanıyor musunuz?
Önceki denemelerin etkisini istatistik verilerinizde görebiliyor musunuz?
Hangi ayarlamalar tıklama oranınızı değiştirdi?
6. Deney: sizin için neyin işe yaradığını bulun
Web sitenizdeki rakamlara ciddi olarak bakmaya yeni başlıyorsanız, bu makaleden zaten bazı fikirler bulmuş olabilirsiniz. Şimdi bunlardan somut testler yapabilirsiniz!

Her test için şu soruları cevaplayın:

Web sitenizde neler değişecek?
İşe yarayıp yaramadığını görmek için kaç ziyaretçiye ihtiyacınız var?
Bu değişikliğin etkisini hangi rakamlar gösterecek?
Verileri başka hangi şeyler etkileyebilir?
Örneğin, şunları cevaplayabilirsiniz:

Tüm rezervasyon butonlarımdaki metni değiştireceğim.
İstatistiklerimi 1000 ziyaretçiden sonra kontrol edeceğim.
Tıklama oranı artmalıdır.
Test sürem boyunca okul tatilinin düştüğünü göz önünde bulundurmalıyım.
Sınav için kendinize bolca zaman verin. Ne kadar çok ziyaretçi dahil ederseniz, verileriniz o kadar doğru olur ve denemenin bir etkisi olduğu kesinleşir. Sonunda ziyaretçileriniz ve sitenizle nasıl etkileşimde bulundukları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Web sitenizde denenecek bazı deneyler:
Ana sayfanıza bir rezervasyon bloğu yerleştirin
Her sayfaya bir Rezervasyon Bloğu yerleştirin
Rezervasyonlar için özel bir sayfa oluşturun ve her sayfada rezervasyon sayfanıza link verin.
Rezervasyon sayfanıza sık sorulan soruların cevaplarını ekleyin
Net fiyatlandırmaya genel bakış ve rezervasyon bloğu içeren bir sayfa oluşturun.
Düğmelerinizde farklı bir harekete geçirme ifadesiyle deneme yapın
Web siteniz sizin için çok şey yapabilir. Gibi, ziyaretçilerinizin 7/24 çevrimiçi olarak rezervasyon yapmasına izin verin, sizi sevdiğiniz şeyi yapmaya odaklanmaktan çekinmeyin. Bu testler size ziyaretçilerin neye yanıt verdiğini gösterecek ve böylece web sitenizi bir rezervasyon makinesine dönüştürebilirsiniz. Öyleyse web sitenizi analiz edin, rakiplerinizin ne yaptığını görün ve test etmeye başlayın!

Okuyucu Yorumları

0 Yorum