WhatsApp
Telefon

Web Sitesi Nasıl Yapılır?

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Web Sitesi Nasıl Yapılır?
75 Okuma

Herhangi bir işletme sahibine sorun, size sıkı çalışmanın ve tutarlılığın başarının anahtarı olduğunu söylerler. Aynı web siteniz için de geçerli! Başarılı bir web sitesi oluşturmak bir kereye mahsus olmakla birlikte, az miktarda bakım yaparsanız ve içeriğinizi düzenli olarak optimize ederseniz zaman kazanabilirsiniz.

Kendi işinizi yönetiyorsanız, yapılacaklar listesi yazmak ve dikkatinizi gerektiren tüm görevleri dengelemekle ilgili her şeyi bilirsiniz. Dolayısıyla, web sitenizi değerlendirmek ve ince ayar yapmak için zaman bulmak çok zor olabilir. Bu nedenle, bu kullanışlı web sitesi kontrol listesini bir araya getirdik, böylece kendi web sitesi denetimlerinizi yapabilir ve süper hızlı zamanda iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Bir web sitesi denetiminin amacı nedir?
Web sitesi denetimleri, sitenizdeki her şeyin olması gerektiği gibi çalıştığını kontrol etme şansı verir. Bir denetimin yapılması, büyük değişiklikler düşünüyorsanız - yeniden tasarım veya marka revizyonu gibi, çalışmanız için bir temel sağlayacaktır. Ancak, düzenli bakım için de aynı derecede faydalıdırlar.

Denetimlerin çoğu teknik bir bileşen içerir ancak Jimdo bunların hepsini sizin için hallettiğinden, web sitenizin tasarımının, içeriğinin ve kullanıcı deneyiminin performansına odaklanırız.

Amacınız, ziyaretçilerinize sitenizde mümkün olan en iyi deneyimi sağladığınızdan emin olmaktır. Böylece müşterilere dönüşme olasılıkları artar.

Düzenli web sitesi bakımı yapmak için nedenler
“Web sitesi bakımı” kelimeleri sizi koltuğunuzun kenarında görmemiş olsa da, sanal temizlik düşündüğünüzden daha kolaydır. Tıpkı düzenli bir vitrini veya iyi hazırlanmış bir saha gibi, web sitenizi korumak, işletmeniz için birçok avantaj sağlar.

Ziyaretçileriniz web sitenizdeki bilgilerin alakalı ve güncel olduğuna güveniyor . Onları mutlu etmek ve dönüşüm oranlarınızı yüksek tutmak istiyorsanız, düzenli web sitesi kontrolleri müşterilerinizin ihtiyaç duyduklarını bulmalarını ve güncel olmayan bilgilerle karıştırılmamasını sağlar.
Arama motorları için web siteniz olası birçok sonuçtan yalnızca biridir. Google akılda tutulması gereken tek bir şeyle tasarlanmıştır: insanların aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak için. Ve bu işi iyi yapmak için, araştırmacıları en güvenilir bilgi kaynağına göndermek istiyor. Sitenizi aktif bir şekilde koruyarak, Google’ın ve diğer arama motorlarının web sitenizin bu güvenilir kaynaklardan biri olduğunu fark etmelerine yardımcı olursunuz.
Hepimiz hata yaparız. Kim bir yazım hatası kaçırmamış ya da kendi web sitesinde eski bir telefon numarası bırakmamış? Olur. Ama öyle olduğunda, tüm ziyaretçileriniz onu görebilir. Düzenli denetimler yapmak, bu hataları yakalamanıza ve düzeltmenize izin verir, böylece müşterilerinize her zaman profesyonel bir görüntü sunarsınız.
Birçok web sitesi üreticisi ayrıca teknik bakım yapmanızı da gerektirir. Her zaman güncellenmesi gereken eklentiler veya sunucuya yüklenmesi gereken yeni yazılımlar vardır. Jimdo ile bunların hiçbirinden endişelenmene gerek yok. Web sitenizin içeriğini güncel tutmaya odaklanabilmeniz için sahnelerin arkasındaki her şeye dikkat ediyoruz.
İşte yıl boyunca web sitenizi korumak için gerekenler:

Aylık çek. Her ay bir web sitesi kontrolü yapmak için ayırdığınız zamandır. Herhangi bir hata net üzerinden kaymışsa, onları yakaladığınızda bu olur.
Yıllık inceleme. Web siteniz genel pazarlama stratejinizin bir parçasıdır. Yıllık incelemenizde, tüm web sitenizi değerlendirecek ve neyin iyi çalıştığını ve geliştirilebilecek unsurları not alacaksınız.
Bir içerik takvimi. Yeni bir şey yayınlama planın bu. Basit bir listeden titizlikle ayrıntılı bir eylem planına kadar her şey olabilir.
Bunların hepsini aşağıda ele alacağız. Hemen dalalım!

Aylık kontrolle küçük iyileştirmeler yapın
Tamamen yeni başlayan biri olsanız bile, web sitenizi denetlemeniz uzun sürmez. Her ay yalnızca bir saat, sitenizi iyileştirebileceğiniz sorunları çözmek ve alanları tespit etmek için yeterli bir zamandır.

İşte aylık web sitesi denetiminizi nasıl yapacağınız.

1. Web sitenizi ziyaret eden ziyaretçi numaralarını kontrol edin
Ziyaretçisi olmayan bir web sitesi, restoran sahibi olmayan bir restorana benziyor! Web sitenizin trafiğine göz kulak olun; davranışlarındaki değişiklikleri (iyi veya kötü) izleyebilir ve dönüşümleri en üst düzeye çıkarmak için içeriğinizi ince ayarlayabilirsiniz. Ziyaretçi verilerinizi kontrol etmek için Google Analytics'i veya Jimdo Dashboard'unuzdaki İstatistikleri kullanabilirsiniz .

Ziyaretçi sayılarınızda büyük değişiklikler var mı?
Bu ay en çok ziyaretçiyi hangi sayfalar çekti?
Bunlar geçen ayın en iyi performans gösteren sayfalarından farklı mı?
Ziyaretçi sayılarınızdaki küçük değişiklikleri görmek normaldir. Aradığın şey, geçen aya göre önemli farklılıklar. Önemli değişikliklerin farkına varırsanız, kendinize şu iki soruyu sorun:

Değişime neyin neden olduğunu açıklayabilir miyim?
Bu iyi mi yoksa kötü bir değişim mi? Bununla ilgili bir şey mi yapmalıyım?
Ve çoğu zaman, değişim iyidir! Yeni bir ürünü tanıttığınız veya yeni bir Facebook reklamı denediğiniz zaman web sitesi trafiğinde bir artış olduğunu fark edebilirsiniz. Böylece ziyaretçi sayılarınız, dijital pazarlama paranızın karşılığını en iyi şekilde almak için zamanınızı ve kaynaklarınızı nasıl böleceğinize karar vermenize yardımcı olabilir.

2. Web sitenizin içeriğini değerlendirin
Ziyaretçi sayıları sadece hikayenin bir bölümünü anlatıyor. Web sitenizin kendisinde önemli ipuçları var. Denetimimizi taşırken, sitenizdeki içeriğin hala hedeflerinize uyduğunu kontrol edin.

Bilgi güncel mi?
Görüntüler hala doğru mu?
Her görüntünün alt etiketi var mı?
Sitenizde gerçekten eski bir içerik var mı (2011'de yaptığınız proje gibi)?
Sitenizde bağlantı verdiğiniz tüm sosyal medya hesaplarında etkin misiniz (size, Google+ kullanıcılarına işaret ediyoruz)?
Her bağlantı doğru sayfaya yönlendirir mi?
3. Bozuk bağlantılar için ayrı bir web sitesi kontrolüne mi ihtiyacınız var?
Normalde, cevap “evet” olacaktır. Fakat bir Jimdo web siteniz olduğunda, biz sizin için çok uğraştık. Bozuk linklerin tamamen kaçınması imkansız olduğundan, Yardımcısı kolayca bulup düzeltmenize yardımcı olmak için hazırladık . Örneğin, web sitenizde artık bulunmayan bir sayfaya bağlandıysanız, Asistan size bildirir, böylece kırık bağlantıyı hemen kaldırabilir veya değiştirebilirsiniz. Artık kopuk bağlantılar aramaya gerek yok (veya daha kötüsü, ziyaretçilerinizden birinden garip bir kafa tutuyor!).

4. Sizin için uygun bir programa bağlı kalın
Daha fazla web siteniz varsa, her ay belirli sayıda sayfayı denetlemeyi tercih edebilirsiniz. Diğer bir seçenek de, tüm web sitenizi tek seferde bir şey için kontrol etmek, örneğin her görüntünün bir alt metne sahip olduğundan emin olmaktır .

İş yükünü yayarak web sitenizi güncel tutmak için her ay sadece biraz zaman harcamak zorundasınız. Yoğun büyüler sırasında, sitenizdeki en önemli sayfalara öncelik verebilir ve geri kalanını bir sonraki aya kadar bırakabilirsiniz.

5. Eylem öğeleri oluşturun ve bunları takviminize ekleyin
Hemen küçük şeyleri düzeltebilirsiniz. Ancak yeni fotoğraflar çekmek veya bir metni yeniden yazmak biraz zaman alabilir. Unutmayın, aylık çekiniz, sitenizin nasıl çalıştığını göstermek için orada olduğunu ve değişikliklerinizi aynı anda yapmanız gerekmediğini unutmayın. İçerik takviminizde yapmak ve programlamak istediğiniz daha büyük değişiklikleri not edin.

Web sitenizin stratejisini yıllık kontrolle gözden geçirin
İşinizi büyütme konusunda ciddiysen, geri adım atmak ve yılda bir kez daha büyük resme bakmak iyi bir uygulamadır. Tek tek sayfalardan veri arayabilseniz de, odak noktanız, web sitenizi bir bütün olarak değerlendirmek olmalıdır.

Neyin işe yaradığını görmek için sayılara bakın
Sen kullanabilirsiniz Google Analytics , Google Search Console , Jimdo en İstatistikleri web sitesi verileri değerlendirmek, veya bu üçünün bir arada. Web sitenizde neyin iyi çalıştığını ve neleri değiştirmeniz gerekebileceğini görmek için sayıları kullanın .

Web sitenizdeki en yoğun zamanlar hangileriydi?
En çok ziyaret edilen sayfalar hangileri?
Yıl boyunca düzenli ziyaretler yaptılar mı ya da mevsimsel zirveleri mi vardı?
Hangi sayfaların hemen çıkma oranları yüksek?
Hangi sayfaların çok uzun veya çok kısa oturumları oldu?
Nedenlerini düşünebiliyor musun?
Mevsimsel zirveleri farkettiniz mi? Gelecek yılın içerik takvimi için onları ilham kaynağı olarak kullanın. Web sitesi trafiğinin en yüksek olduğu zaman için yeni içerik planlarsanız, daha fazla görüntüleme ve tıklama alırsınız!

Genel pazarlama stratejinizi değerlendirin
Web siteniz markanızın ve pazarlama stratejinizin bir parçasıdır. Yıllık çekiniz sırasında, geçen yıl boyunca yaptığınız değişiklikleri göz önünde bulundurmayı unutmayın. Web siteniz hala işinizi ve hedeflerinizi yansıtıyor mu? İçeriğiniz pazarlama planınızla aynı hizada mı? Değilse, gelecek yıl için değişikliklerinizi planlamanın zamanı geldi.

Yıllık web sitesi kontrolünüz, temel konulara geri dönmek için iyi bir zamandır. Web siteniz kime yöneliktir? Peki sitenizde hangi işlemleri yapmasını istiyorsunuz?

Web sitenizi yıllık olarak kontrol etmek için kendinize şu soruları sorun:

Web siteniz pazarlama stratejinizde hala aynı role sahip mi?
Senin Has ses tonu size metinleri kaleme beri değişti?
Hala (a) markanızla uyumlu ve b) izleyicileriniz için ilginç olan konuları ele alıyor musunuz?
Web siteniz müşterilerin sık sorulan soruları cevaplamasına yardımcı olabilir mi?
Silmek istediğiniz sayfalar var mı?
Eklemeniz gereken yeni sayfalar var mı?
Sitenizi daha verimli ya da kullanımı daha kolay hale getirebilecek yeni özellikler var mı?
Herhangi bir değişiklik planlayın
Yıllık çekiniz sırasında, işinizin son 12 ayda ne kadar değiştiğini fark edeceksiniz. Stratejinizde değişiklik yapmak istiyorsanız, biraz zaman ayırmak en iyisidir.

Örneğin, kurumsal kimliğinizle ilgilenen bir tasarımcınız varsa, web sitenizi de kullanmalarını isteyin. Tasarımcılar her zaman görünüşünüzü tazelemek için bir yol buluyorlar ve çoğu zaman sadece birkaç küçük tweaks alıyor.

Bir web sitesi denetiminden sonra içeriğinizi nasıl optimize edebilirsiniz
Web sitenizi denetlediniz, performansı artırabileceğiniz yeri keşfettiniz ve şimdi eğlence için hazırsınız!

İçerik takviminizde düzenli güncellemeler planlayın
Her gün şirketinizde bu kadar çok şey olduğu için planlama çok önemlidir. Web sitenizin içeriğini planlamak için yaş harcamanıza gerek yok ama kesinlikle biraz zaman ayırmanıza yardımcı olur. Kendine sonra teşekkür edeceksin!

Güncellemelerinizi hazırlamak için zaman ayırın. Bunu yapmanın birçok yolu var, bu yüzden sizin için işe yarayan bir sistem bulmak için denemeye değer. Örneğin, yeni güncellemeler oluşturabilir ve bunları hemen web sitenize yükleyebilir veya tek bir seferde tüm içeriğinizi hazırlayabilir ve ardından yavaş yavaş yayınlayabilirsiniz.

Yayıncılık planınızı planlayın. Bir sitenin ne sıklıkla güncellenmesi gerektiğine dair hiçbir gizli tarif yoktur. Temel kural şudur: ziyaretçilerin ihtiyaç duydukları tüm bilgileri web sitenizde bulabilmelerini sağlayın. Ancak, kendiniz için bir program ayarlamak için yardımcı olur. Aylık bir güncelleme ile başlamanızı ve nasıl devam ettiğinizi görmenizi öneririm. Ne yazacağınızdan emin değilseniz, müşterilerinizin o ay sorduğu sorulardan ilham alan bazı ipuçlarını bir araya getirmeyi deneyin.

Değişikliklerinizin değer kattığından emin olun. Web sitenize yapılan her güncelleme, ziyaretçileriniz için kullanımını daha kolay, daha ilginç veya daha bilgilendirici hale getirmelidir. Bunun uğruna tweaks yapma. Uzun vadede kendin için daha fazla iş yapabilirsin.

Aylık güncellemeniz için birkaç içerik fikri:

Ziyaretçilerinize yaklaşan bir etkinlik hakkında hatırlatma yapın
Hakkında sayfanıza yeni bir çalışan headshot ekleyin
Müşteri listenizi yeni logo ve açıklamalarla güncelleyin
Yeni bir proje ile portföyünüzü yenileyin
Menünüze mevsimsel spesiyaller ekleyin
Ne kadar çok plan yapabilirseniz, o kadar kolaylaşır. Zaman içinde, ilginç web sitesi içeriğini yapan şeyleri göz önünde bulunduracak ve önceden planlamayı kolaylaştıracaksınız.

Web sitenize bir şey eklemeye hazır olduğunuzda, giriş yapın, değişikliklerinizi yapın ve Yayınla'yı tıklayın. Web siteniz taze görünecek ve ziyaretçilerinize firmanız hakkında en iyi izlenimi verdiğinizi bileceksiniz. Bu iyi bir duygu!

Bakım her zaman işinizin herhangi bir alanının bir parçası olacaktır. Web siteniz istisna değildir. Düzenli web sitesi denetimleri yaparak müşterileriniz için gerçekten faydalı bir kaynak oluşturabilir ve işinizi yürütmek için hala çok zamanınız olabilir.

Son bir şey: takviminizi açın ve ilk aylık kontrolünüz için bir saat planlayın. Web sitenizi korumayı bir alışkanlık haline getirmek istiyorsanız, şimdi başlamaktan daha iyi bir zaman olamaz!

Kendi web siteni kurmak ister misin? İşte ücretsiz sayfanızı nasıl yarattığınız !

Okuyucu Yorumları

0 Yorum