WhatsApp
Telefon

Web Sitesi Rezervasyon Arttırmanın Püf Noktaları

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Blog Blog Web Sitesi Rezervasyon Arttırmanın Püf Noktaları
15 Mayıs 2020, 01:28 0 Yorum 21 Okuma

Web siteniz, başka şeyler yaparken sürekli yeni müşteriler akışı sağlar. En azından her girişimcinin hedefi bu! Ve birçok şirketin ziyaretçilerin web siteleri aracılığıyla randevu almasına izin vermesinin nedeni budur. Bu bir konsültasyon düzenlemek, bir konser için bilet ayırmak veya bir restoranda masa rezervasyonu yapmak olabilir.

İlk olarak, web sitenizi mümkün olduğunca çok sayıda ziyaretçiyi rezervasyon yapmaya teşvik edecek şekilde ayarlamak istersiniz. Bu makalede, web sitenizin performansını analiz etmenize yardımcı olacak ve aşağıdaki ipuçlarıyla web sitenizden nasıl daha fazla rezervasyon alabileceğinizi göstereceğiz:

Size en uygun rezervasyon yöntemini bulun
Rezervasyon seçeneğinizi öne çıkarın
Müşterilerinize güven verin
Güçlü bir harekete geçirici mesaj kullanın
Sayıların ne dediğini kontrol edin
Deneme: sizin için neyin işe yaradığını bulun
1. Sizin için doğru rezervasyon yöntemini bulun
Birçok web sitesi aynı hedefe sahiptir: bir müşteri belirli bir tarih veya saatte rezervasyon yapmak için ödeme yaptığında, otomatik olarak işletme günlüğünüzde görünür. Bunun gerçekleşmesi için müşterinizden bazı bilgilere ihtiyacınız var. Farklı şirketler bu bilgileri elde etmek için farklı yollar kullanırlar.

Telefon rezervasyonları
Telefon numaranızı web sitenize koydunuz. Bir müşteri arar ve ayrıntıları tartışırsınız.

Artıları

Her tür müşteri için kolay.
Kişisel bir dokunuş ekler ve uyum sağlar.
Müşteri ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.
Eksileri

Çağrı almak her zaman uygun değildir.
Aynı anda yalnızca bir rezervasyon yapabilirsiniz.
Telefonda ne kadar zaman geçireceğiniz müşteriye göre değişir.
Telefonda müşterilerle konuşmak, bir konuşma için çalışmanızı kolayca kesebiliyorsanız faydalıdır. Örneğin, bir kafe işletiyorsanız veya bir tatil evi kiraladıysanız .

E-posta rezervasyonları
E-posta adresinizi veya bir iletişim formunu web sitenize koydunuz. Bir müşteri bir mesaj yazar ve ayrıntıları onaylamak için ileri geri yazarsınız.

Artıları

Müşteriler için kolay ve kullanışlı.
E-postaları diğer görevlerinize göre zamanlayın.
Şablonları kullanarak zaman kazanın.
Eksileri

Müşteriler hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu her zaman bilmezler.
Ayrıntıları doğru kabul etmek zaman alabilir ve birkaç e-posta alabilir.
İnsanlar genellikle anında bir yanıt bekler.
E-posta rezervasyonları, müşterilerinizin özel istekleri olması durumunda kullanışlıdır. Örneğin, bir grup veya düğün planlayıcısıysanız.

Rezervasyon hizmetleri
Web sitenize bir rezervasyon hizmetine bağlantı içeren bir düğme koyarsınız. Müşteriniz tüm ayrıntıları sağlar.

Artıları

Müşteriler için kolay ve kullanışlı.
Müşteriler tam olarak hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu bilir.
Girişimci olarak size zaman kazandırır.
Eksileri

Çoğu rezervasyon hizmeti ücretlidir.
Daha az kişisel hissedebilir.
Sürekli internet erişimine dayanır.
Çok fazla rezervasyon alırsanız ve yalnızca müşterilerden standart bilgilere ihtiyacınız varsa rezervasyon hizmetleri mükemmeldir. Örneğin, bir restoran web siteniz , bir fitness web siteniz veya tıbbi bir web siteniz varsa .

Hangi yöntemin işletmenize uygun olduğuna karar verebilirsiniz. Genel olarak, süreci açık ve kullanımı kolay hale getirdiğiniz sürece hepsi müşterileriniz için çalışır. Bir girişimci olarak sizin için seçtiğiniz rezervasyon yöntemi çalışma şeklinizde büyük bir fark yaratabilir. Kaç dikkat dağıtıcı şeyle uğraşmaktan bahsetmiyorum bile!

Rezervasyon onayı
Bir müşteri sizinle iletişim kurduğunda mesajlarını aldığınızı bilmek ister! Bir müşteri bir e-posta gönderdiğinde veya bir formu doldurduğunda, tek yapabilecekleri beklemek. Müşterilerinizi en kısa zamanda takip etmek, mesajlarını aldığınızdan emin olmak ve onlara güvenebilecekleri profesyonel bir iş olduğunuzu göstermek önemlidir.

Peki, bu sizin için nasıl çalışıyor? Bir müşterinin iletişim kurduğu an ile cevapladığınız an arasında ne olur?

Genellikle mesaj gönderen tüm müşterilere gönderilen standart bir yanıt oluşturmaya yardımcı olur. Daha sonra hangi adımları atmaları gerektiğini de ekleyebilirsiniz. Örneğin, rezervasyonlarının onaylanmasını beklemeleri gerekip gerekmediği veya sadece gün içinde açılması gerekip gerekmediği. Yerinize harita ve yol tarifleri eklemek de hoş bir dokunuş.

Birçok rezervasyon hizmeti size standart olarak bir makbuz onayı gönderme ve rezervasyonların otomatik olarak onaylanıp onaylanmayacağını ayarlama seçeneği sunar. Bu, müşterilerinize hemen netlik kazandıracaktır. Bazı hizmetler yeni rezervasyonları dijital takviminizle senkronize eder.

Yanıtlanacak sorular:
Şu anda ne tür rezervasyon yöntemi kullanıyorsunuz?
Sizin için iyi çalışıyor mu, tamamen rezerve edildi mi?
Müşterileriniz için iyi çalışıyor mu?
Müşterileriniz rezervasyon talep ettikten sonra ne görüyor?
Bir müşteri rezervasyonunun tamamlanıp tamamlanmadığını ne zaman bilir?
2. Rezervasyon seçeneğinizi öne çıkarın
Rezervasyon yönteminiz iyi çalışıyorsa, insanların bunu kullanmasını kolaylaştırmak önemlidir. Web sitenizde açıkça görünür hale getirerek başlayın. Ziyaretçiler rezervasyon fonksiyonunuzu ancak fark ettikleri takdirde kullanabilirler!

Her ziyaretçi web sitenizin her sayfasına bakmaz. Aslında, az sayıda kişi ana sayfanızı geçecek. Üzerindeki rezervasyon düğmeniz bir alt sayfada saklanıyorsa, ziyaretçileriniz asla göremeyebilir. Tüm ziyaretçilerinizin göreceği yere navigasyonunuza bir düğme ekleyerek bunu kolayca önleyebilirsiniz . Sitenizin duyarlı tasarımı sayesinde, gezinme düğmeniz cep telefonlarında da çok net olacaktır. Ayrıca her sayfaya bir Rezervasyon Bloğu ekleyebilirsiniz.

Başka bir seçenek de özel bir “Rezervasyonlar” sayfası oluşturmaktır. Müşterilerin satın almadan önce sordukları soruların cevaplarıyla birlikte bir rezervasyon bloğu eklemeniz yeterlidir .

İlham almaya mı ihtiyacınız var? Sadece kendi web siteniz için aşağıdaki soruları cevaplamayın. Rakiplerinizin rezervasyonları nasıl ele aldıklarına bir göz atın.

Yanıtlanacak sorular:
Navigasyonunuzda bir rezervasyon düğmesi var mı?
Rezervasyon düğmeniz kaç sayfada görünüyor?
Sadece rezervasyon için bir sayfanız var mı?
Metninizdeki rezervasyon seçeneğinden bahsediyor musunuz?
3. müşterilerinize güven Vermek
Çalışan bir sisteminiz var ve rezervasyon düğmeniz kaçınılmaz. Ancak ziyaretçilere hemen rezervasyon yapma konusunda güven veriyor musunuz?

Rezervasyon yapmadan önce müşteriler nelerin dahil olduğunu bilmek isterler. Örneğin, tatil evinizde konaklama rezervasyonu yapan konuklar için havlular dahil mi? Bir grubun hangi ses ekipmanını getirmesi gerekir? Tedaviler sigorta ile geri ödenmeye uygun mu?

Ziyaretçileriniz emin değilseniz, rezervasyon yapmak istemeyeceklerdir. Sorularını önceden tahmin etmek ve onlara ihtiyaç duydukları bilgileri önceden vermek için elinizden geleni yapın. Örneğin, fiyatlandırma sayfanızda neyin dahil olup neyin dahil olmadığını ve her seçeneğin maliyetini net bir şekilde açıklayabilirsiniz. Bu, potansiyel müşterileri güvence altına alacak ve rezervasyonlarını tamamlamadan ayrılmalarını engelleyecektir.

Aynı soruları çok fazla alırsanız, rezervasyon sayfanıza cevaplar koymak size zaman kazandırır. Yeni ziyaretçiler sorularını yanıtlıyor ve müşterilerinizi anladığınızı ve önemsediğinizi görecekler. Bu, güven oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Rakiplerinizin bunu nasıl yaptığına bir göz atın. Rezervasyon işlemi öncesinde, sırasında ve sonrasında müşterilere hangi bilgileri veriyorlar?

Yanıtlanacak sorular:
Müşterileriniz rezervasyon yapmadan önce ne biliyor?
Bir müşteri neyin dahil olduğunu nasıl (ve ne zaman) öğrenir?
Müşteriler fiyatlarınızı nasıl bulur?
Müşteriler rezervasyon düğmenizi ne zaman bulabilir?
Bir müşteri rezervasyon yapmak için tıkladığında ne olur?
4. Güçlü bir harekete geçirici mesaj kullanın
Ziyaretçileri sitenizde işlem yapmaya nasıl ikna ediyorsunuz? Burada, içeriğiniz, tasarımınız ve sitenizin ne kadar kullanıcı dostu olduğu gibi bir çok şey var. Ancak bir düğme üzerinde kullandığınız metin (“harekete geçirici mesaj” veya “CTA” olarak bilinir) yeni bir müşteri ile geçici bir bakış arasında fark yaratabilir. Web siteniz için nasıl daha iyi harekete geçirici mesajlar yazacağımızla ilgili kılavuzumuz .

Ziyaretçiler sitenizdeki farklı sayfalarda rezervasyon yapsalar bile, CTA'larınızı tutarlı tutmak en iyisidir. Bu, ziyaretçilere tüm bu düğmelerin aynı eylem için olduğunu açıkça gösterecektir.

Hangi CTA'nın en etkili olduğu kitlenize ve sektörünüze göre değişebilir. Sizinkini seçmenize yardımcı olması için, ziyaretçilerinizin düzenli olarak satın aldığı rakiplere ve diğer şirketlere bakın. Rakipleriniz hangi ifadeleri kullanıyor? Tarzlarına veya öne çıkmalarına uygun olmak ister misiniz? Unutmayın, basit tutun! En iyi CTA'lar kısa ve çabuktur.

Yanıtlanacak sorular:

Şu anda hangi harekete geçirici mesajı kullanıyorsunuz?
Cesaret verici mi?
Kısa mı?
Her zaman aynı eylem çağrısını kullanmak mantıklı mı?
5. Numaraların ne dediğini kontrol edin
Yakından baktığınızda, web siteniz üzerinden daha fazla rezervasyon almak için değiştirebileceğiniz birçok şey görmeye başlayacaksınız. Peki sayılar ne diyor? Web sitenizin istatistiklerini kontrol etmek , nelerin işe yarayıp neyin geliştirileceğini görmenize yardımcı olacaktır. Örneğin, web sitenizdeki rezervasyon bloklarını kaç ziyaretçinin tıkladığını kontrol edebilirsiniz.

İnce ayarlarınızı aşamalı yapın ve sayılarınızda (rezervasyon düğmesine daha fazla tıklama veya ziyaretçilerin daha fazla kişisi gibi) olumlu bir etki görürseniz, bunun iyi bir değişiklik olduğunu anlayacaksınız. Hedefiniz daha fazla rezervasyon almaksa, bu verileri alabilmeniz için web sitenize kesinlikle bir rezervasyon bloğu eklemenizi öneririz.

Ardından, aylık bakımınız sırasında istatistiklerinizi gözden geçirin. Tıklama sayısı, kullanıcıları tıklamaya ne kadar ikna ettiğinizi gösterir. Yüzde, kullanıcıların web sitenizde farklı davranmaya başlayıp başlamadığını gösterir.

Örneğin, web sitenize reklamlar yoluyla daha fazla ziyaretçi gelirse, tıklama sayısının artmasını, ancak yüzde oranının aynı kalmasını istersiniz. Temel olarak, web siteniz aynı şekilde çalışmalıdır, ancak daha fazla ziyaretçi için.

Web sitenizi, rezervasyonlarınızın öne çıkmasını sağlayacak şekilde ayarlarsanız, hem tıklama sayısının hem de yüzdenin yükselmesini istersiniz. Bu örnekte, web siteniz farklı çalışacaktır ancak ziyaretçi sayıları büyük olasılıkla aynı kalacaktır.

Yanıtlanacak sorular:

Her sayfada Rezervasyon Bloğu kullanıyor musunuz?
Önceki verilerinizin istatistik verilerinizdeki etkisini görebiliyor musunuz?
Hangi düzenlemeler tıklama yüzdenizi değiştirdi?
6. Deney: sizin için neyin işe yaradığını bulun
Web sitenizdeki sayılara ciddi bir şekilde bakmaya başlıyorsanız, bu makaleden bazı fikirler bulmuş olabilirsiniz. Şimdi bunlardan somut testler yapabilirsiniz!

Her test için şu soruları cevaplayın:

Web sitenizde neyi değiştireceksiniz?
Çalışıp çalışmadığını görmek için kaç ziyaretçiye ihtiyacınız var?
Bu sayının etkisini hangi rakamlar gösterecek?
Verileri başka ne etkileyebilir?
Örneğin, aşağıdakileri cevaplayabilirsiniz:

Tüm rezervasyon düğmelerimdeki metni değiştireceğim.
1000 ziyaretçiden sonra istatistiklerimi kontrol edeceğim.
Tıklama oranı artmalıdır.
Sınav sürem boyunca bir okul tatilinin düştüğünü dikkate almalıyım.
Test için kendinize bol zaman tanıyın. Ne kadar çok ziyaretçi eklerseniz, verileriniz o kadar doğru olur ve denemenin bir etkisi olduğundan o kadar emin olursunuz. Sonunda, ziyaretçileriniz ve sitenizle nasıl etkileşime girdikleri hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz.

Web sitenizde denemek için bazı denemeler:
Ana sayfanıza bir rezervasyon bloğu koyun
Her sayfaya bir Rezervasyon Bloğu koy
Rezervasyonlar için özel bir sayfa oluşturun ve her sayfaya rezervasyon sayfanızın bağlantısını ekleyin
Rezervasyon sayfanıza sık sorulan soruların cevaplarını ekleyin
Net fiyatlandırmaya genel bakış ve rezervasyon bloğu içeren bir sayfa oluşturun
Düğmelerinizde farklı bir harekete geçirici mesajla denemeler yapın
Web siteniz sizin için çok şey yapabilir. Mesela, ziyaretçilerinizin 7/24 online rezervasyon yapmasına izin verin, sevdiğiniz şeyleri yapmaya odaklanmanıza izin verin. Bu testler, ziyaretçilerin neye yanıt verdiğini gösterecek, böylece küçük işletme web sitenizi bir rezervasyon makinesine dönüştürebilirsiniz. Web sitenizi analiz edin, rakiplerinizin neler yaptığını görün ve test etmeye başlayın!

 

Okuyucu Yorumları

0 Yorum